| Print side |

Forside | Idrætten | Børn | Elite | Klubber | Aktiviteter | Resultater | Kontakt | Udgivelser | Film

 

 

RaceRunning Publikation

Sportsernæring for Para-atleter

Sportsernæring for Para-atleter

Kost og ernæring spiller en vigtig rolle i hverdagen, og den har en helt særlig betydning i forhold til motion, rehabilitering og konkurrencepræget idræt. Et godt kendskab til generelle og specifik-ke kostprincipper kan bidrage til at understøtte træning med formål om at udvikle det enkelte menneskes potentiale mest muligt.

 

Ser man på eliteidrætten, i såvel parasport som almenidrætten, er der skarp konkurrence, og der bliver skruet på alle tænkelige parametre for at toppræstere. Det inkluderer blandt andet udvikling af nyt udstyr, nye træningsformer samt udvikling på det sport-spsykologiske område. Ernæring kan ligeledes være en vigtig brik i

jagten på at være et skridt foran konkurrenten, og hvis man har styr på de grundlæggende principper, er man rigtig godt på vej.

 

Dette hæfte giver et overordnet indblik i, hvorfor det er vigtigt at have fokus på kosten både for dig, der ønsker at opretholde et aktivt liv, og for para-atleten der ønsker at fintune kroppen til at yde toppræstationer.

Download Sportsernæring for Para-atleter som PDF-fil.

Aldersrelateret træningskoncept

Aldersrelateret træningskoncept

Dette træningskoncept er tilpasset RaceRunning og skal ses som et tillæg til DIF’s aldersrelateret træningskoncept. Formålet med konceptet er at inspirere klub- såvel som landstrænere til at planlægge og tilpasse træningen til den enkelte udøvers forudsætninger og udviklingstrin.

Download Aldersrelateret træningskoncept som PDF-fil.

 

Genveje

RR Camp logo 2019 web

Støtteforeningen for RaceRunning Danmark

RaceRunning Facebook International

CPISRA

RaceRunning in English

Sponsorer

Via Biler Logo

RaceRunning Danmark - msi@dhif.dk -Betty Nansens Allé 57, 2. tv., 2000 Frederiksberg - 4084 2457
  |  Har du nyheder til hjemmesiden, skriv til webmasteren - msi@parasport.dk  |  
Page in english